Via Camel (160m, V+) Roca dels Arcs, Vilanova de Meià

La Roca dels Arcs, juntament amb el poble on es troba (Vilanova de Meià), conformen un dels llocs mítics d’escalada de Catalunya. Aquesta tardor ens hi hem apropat decidits a intentar la clàssica via Camel.

Els 2 primers llargs (o 3) ressegueixen per l’esquerra una gran llastra característica del mig de la paret, muntant-se sobre la terrassa que forma. El primer va cercant el camí més senzill, tot seguint l’evident línia de parabolts, per arribar a l’inici de la llastra on es munta reunió en un ample relleix. A partir d’aquí es ressegueixen fissures i sistemes de llastres espectaculars que ens permeten avançar amb relativa facilitat combinant la tècnica de diedre i bavaresa. A més, ens donen totes les possibilitats del món per protegir el llarg en els punts en què els parabolts allunyen. S’acaba sobre l’amplíssima terrassa que es forma sobre la gran llastra, havent-nos saltat una reunió intermèdia.

Per continuar abandonem la còmoda terrassa flanquejant cap a la dreta fins un parabolt. En aquest moment ens trobem just sota els que segurament són els millors metres de la via: uns 15/20 metres de placa totalment vertical (V) però amb fissures horitzontals que ens regalen unes preses magnífiques, fins i tot quan ens sembla que no hi haurà res. Una altra vegada ens permeten protegir una mica més el llarg, equipat amb “alegria”.

El quart llarg comença amb un pas de V+ que ens fa apretar les dents amb ganes, però està molt ben protegit i són poc metres. A partir d’aquí i també en el cinquè llarg les dificultats disminueixen substancialment i el cim s’apropa ràpidament. Hi arribem després d’unes 3 hores d’haver començat.

Des del cim, amb una baixada més o menys accidentada arribem al cotxe amb menys de mitja hora.